Pakse, ff chillen na Vientiane - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Nelline Lies - WaarBenJij.nu Pakse, ff chillen na Vientiane - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

Pakse, ff chillen na Vientiane

Door: Nelline

Blijf op de hoogte en volg Nelline

20 November 2014 | Laos, Pakxe

Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties! Doet ons goed.

Na een paar heerlijke dagen in Vang Vieng gingen we weer terug naar Vientiane. Daar trokken we meteen weer in bij het Villa Lao hotel. Lekker vertrouwd.
In Vang Vieng hebben we overigens op de laatste dag nog een prachtige wandeling gemaakt op een heel klein eilandje dat via verschillende mooie loopbruggetjes te bereiken is.
In Vientiane hadden we nog twee werkbezoeken die allen met het veeteeltproject te maken hadden. We hebben nu een enorme rugzak met informatie.

Woensdag vertrokken we rond acht uur s ‘avonds met de ‘sleeperbus’ naar Pakse. Deze bus bestaat enkel en alleen uit bedden. Een laag onder en een laag boven. Elk bed is berekend op twee personen. Denk nu niet dat het een bed van 1.60 breed is, nee, denk meer aan een formaat bedstee.
Je kan er eigenlijk alleen met goed fatsoen slapen als je lepeltje-lepeltje ligt. Nu doen wij dat altijd al, dus dat scheelt. Maar een slaappil helpt ook wel hoor. We hebben beiden fantastisch geslapen.

Weet ook dat als je alleen reist met zo’n bus je dus je bed moet delen met een vreemde. Naast ons lag bv een man en vrouw die tot elkaar veroordeeld waren. Zij kozen maar voor standje het hoofd van de een bij de voeten van de ander.

Vandaag 1 dag in Pakse en morgen reizen we door naar Khong, naar het huis van de stichting. Hier zit Ellen, een andere vrijwilliger al op ons te wachten. Nog wel een paar mooie foto’s gemaakt in dit leuke stadje.

Ook nog gesproken met een travelagent hier om te kijken hoe we ecotoerisme in Khong een boost kunnen geven. Hem ook maar meteen even gevraagd naar de kosten van wonen in Pakse, want waarschijnlijk gaan we ons hier vestigen.
Op 5 km van het centrum kun je hier een 3-kamer appartement huren voor ongeveer 150,- euro per maand. Niet veel toch? Een fles shampoo kost hier echter 6,- euro. Tja, niet zo vaak haren wassen dus…….

• 20 November 2014 - 21:15

Tineke:

Hoi meiden, klinkt alweer goed, maar dat wordt dus shampoo sparen, want wel een beetje fris dadelijk het avontuur aan gaan. En zo te horen kunnen jullie nog alle kanten op: ecotoerisme, veeteelt, Engelse les, mogelijkheden te over. Ben benieuwd waar jullie straks uiteindelijk gaan belanden! Liefs, Tineke

• 20 November 2014 - 21:50

Francien:

Lieve lies en nelline,
    je haar schijnt vanzelf schoon te worden als je het niet wast, een soort zelfreinigend vermogen ;) lifs, francien

• 20 November 2014 - 21:50

Francien: