Vientiane, druk maar gezellig - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Nelline Lies - WaarBenJij.nu Vientiane, druk maar gezellig - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

Vientiane, druk maar gezellig

Door: Nelline

Blijf op de hoogte en volg Nelline

06 November 2014 | Laos, Vientiane

Onze reis verliep heel voorspoedig. Geen vertraging met het vliegtuig en met ieder een slaappil ook nog aardig wat uurtjes geslapen. In Bangkok ontmoetten we Ellen, ze zit op een stoepje bij het Hua Lamphong station al op ons te wachten. Ze was zo lief om de via internet gereserveerde tickets voor de nachttrein naar Laos voor ons op te halen. Die hadden we dus al in de pocket.
Na een lekkere cappuccino en een kom noodle soep in het hotel van Ellen vertrokken we met de trein naar Nong Kai. Ook hier weer geen vertraging en een couchette voor ons tweeën. Slapen in een trein is wel weer heel anders dan in een vliegtuig. Alles piept, kraakt en schudt. Allebei slecht geslapen en ook enorm veel gedroomd op de momenten dat we de slaap dan wel ff te pakken hadden.
Maar na het visum ritueel (eerst loket 1 inleveren, dan 2 ophalen) waren we dan eindelijk in Laos. Met een jong Amerikaans stel met de taxi naar het centrum van Vientiane. Eerst maar eens op zoek naar twee fietsen, maar dat lukte toch niet zo snel. Dan maar lopen naar een guesthouse net even buiten het centrum ‘Villa lao’ een stukje paradijs net buiten de drukke stad. Prachtig en leuke kamer voor een tientje per nacht.

Inmiddels hebben we een goede fietsverhuur gevonden (1 euro per dag per fiets). Morgen dus ons eerste fietstochtje in en rond Vientiane. Onze eerste afspraak staat voor maandag en is met Ait. De rest volgt hopelijk ook zo snel mogelijk.

Op de terugweg van het centrum naar huis (het was inmiddels al donker) ging Lies ineens onderuit. Ze had een modderige plas op de stoep over het hoofd gezien en daar lag ze. Gelukkig niets gebroken en voornamelijk modder overal.

Daarna brak er een enorme tropische regenbui met onweer los, gelukkig net toen we in ons guesthouse waren!
Later meer.

Sabaidee

• 06 November 2014 - 16:44

Ronald:

Hoi beiden,

goed te lezen dat de reis goed is gegaan. Snel al weer zeg, maandag, wat zeg ik, dinsdag waren jullie nog hier. Is foto 5 van jullie guesthouse en 6 van jullie fiets? Ziet er leuk uit beiden.

xx

Ronald

• 06 November 2014 - 19:14

Floor:

Wat leuk zo snel al een eerste verslag!
    Nog geen jetlag??
    Heel veel genieten wens ik jullie. En werkze ook!
    Liefs,
    Floor

• 06 November 2014 - 20:52

Nelline:

Jetlag??Hoezo!! Lies heeft nog helemaal niet geslapen, ik een uurtje of 4. Nu 3 uur s'nachts met de kraaiende hanen op de achtergrond samen aan roggebrood en la vache qui rit :-)

• 06 November 2014 - 22:09

Tineke:

Lieve meiden,

Klnkt al heel voortvarend, wat spannend toch ook allemaal. Lies, vanaf nu wel goed oppassen hoor en niet meer vallen. En slapen, gelukkig dat niets hoeft, alleen maar genieten van de warmte, de mooie omgeving en natuurlijk af en toe de afspraakjes. Veel pelzier nog! XX