weer thuis! - Reisverslag uit Bunnik, Nederland van Nelline Lies - WaarBenJij.nu weer thuis! - Reisverslag uit Bunnik, Nederland van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

weer thuis!

Door: nelline en lies

Blijf op de hoogte en volg Nelline

22 December 2012 | Nederland, Bunnik

Gezond en wel, een Joop Zoetemelk-pak op ons lichaam gebruind, vol mooie herinneringen, geweldige belevenissen en met veel bijzondere ontmoetingen in onze fietstassen zijn we terug op ons stekkie in Bunnik. En wat hebben we het koud, brrrrr. Een temperatuur verschil van 30 graden, dus dan is het ook niet zo gek.
We hebben een prachtige reis achter de rug die afgesloten werd met nog twee mooie dagen in Ubon.
Zittend op een terras aan de Moon river, genietend van de zonsondergang onder het genot van een heerlijk strawberry shake, kwam er een thaise dame aan onze tafel zitten. Zij had op de een of andere manier gehoord dat we navraag deden naar een vegetarisch restaurant in Ubon. Die was er, maar alleen tot 14.00 open, dus daar konden we pas de volgende morgen naar toe. Wel kon ze nu wat voor ons regelen en we konden daar gewoon op het terras blijven zitten. Na een half uur kwam er via de buren een jongen aan met een dienblad met twee borden rijst en gebakken groenten. Na nog een kwartier kwam er een man op een scooter met een kom noodlesoep. Nadat alles op tafel stond, kwam de dame nog ff checken of alles in orde was. Afrekenen konden we gewoon bij het terras waar we zaten (3,-). Just help each other, and we have a better world: zei ze. Jullie begrijpen, een heel bijzondere gebeurtenis. En een typisch voorbeeld van onze reis. We voelen ons bevoorrecht, dat we dit mee hebben mogen mee maken!! En we kijken nu al weer uit naar de volgende keer.

• 22 December 2012 - 16:16

Mirjam:

En dat zo vlak voor Kerstmis! Een mooi verhaal voor het wezendiner. Met die -30 graden moesten jullie maar beter voorlopig onder fleece en dons en op de radiator verblijven en dan langzaam iets afpellen. Heb genoten van jullie verhalen. Gisteren nog alles aan Tineke en Francien voorgelezen vanaf de tablet. Op 1e Kerstavond zal ik het hier ook flink opstoken.
    Tot gauw! Liefs van hier.

• 28 December 2012 - 11:55

Vera:

Welkom terug, wat een afknapper is dat hé, zo'n groot temperatuurverschil.
    Jullie hebben heerlijk genoten, veel gefietst en stukken van Thailand en Laos gezien waardoor ik lekker mee kon dromen hoe het daar is. Tot films!
    liefs
    Vera