emerald triangle - Reisverslag uit Nam Yun, Thailand van Nelline Lies - WaarBenJij.nu emerald triangle - Reisverslag uit Nam Yun, Thailand van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

emerald triangle

Door: nelline en lies

Blijf op de hoogte en volg Nelline

17 December 2012 | Thailand, Nam Yun

De laatste loodjes, die overigens verre van zwaar wegen. Behalve dat ze de laatste dagen van deze mooie vakantie zijn. We zijn inn het grensgebied van Thailand, Laos en Cambodja en het is hier prachtig. We hebben een schitterndi verblijf achter de rug in een heel mooi onderhouden bungalowparkje, aan de voet van de Huang Luai waterval. Natuurlijk hebbenn we deze ook bekeken. De waterval zelf viel een btje tegen, het strandje aan de vvoet ervan was ff genieten. Vooral omdat er grote heoeveelheden 16 jarige meisjes waren van een of andere sportclub. Iedereen, en dan ook letterlijk iedereen ging met kleren en al het water in (gewild of ongewild). Een prachtg schouwspel om te zien. Verder nog een fietstochtje gemaakt naar het drielandenpunt. Onderweg stuitten we op een net gebeurd ongeluk met twee scooters. Op een vanscooters zat een pa en ma en een klein kindje. De man lag op de grond en ma liep in shock met kind op de weg en schreeuwde van alles in het thai tegen ons. Tja, wat doe je dan? Je verstaat er geen woord van, weet niet waar je hulp zou kunnen halen (het was daar uitgestorven). Toch aangegeven dat we zouden kijken of we iemand tegenkwamen. Pas na 5 km zwaar klimmen kwamen we bij hetdrielandenpunt een man tegen, waar lies in gebarentaal heel goed uitgelegd kreeg wat er was gebeurd. De man ging direct naar een andere man, dus wij dachten, dat zit snor. Gaan ze vervolgens gewoon weer door met werken!!! Op de terugweg stonden de scooters weer rechtop en waren alle mensen weg. Er is dus toch hulp gekomen. Je maakt wat mee :-). Nu gaan we naar een farmstay, met zwembad. Ons eerste! Dan nog twee fietsdagen en zijn we weer waar we gestart zijn. We kunnen nu al terugkijken op een fantastische reis. p.s. Het landscahp in Thailand is mooier, maar de mensen in Laos zijn veel liever en vriendelijker (honden ook trouwens!)

• 17 December 2012 - 21:45

Robb:

heb weer genoten van jullie avonturen!! goeie reis verder robb

• 18 December 2012 - 10:09

Marlies:

Nelline en Lies, ik vind het ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen. Het straalt er vanaf dat jullie genieten. Veel liefs Marlies

• 18 December 2012 - 19:57

Anouchka:

Lieve Nelline en Lies,

Wat een geweldige reis die jullie gemaakt hebben, zoveel indrukken. Verschillende landen, mensen ontmoet en natuurlijk het Laosproject objectief kunnen bekijken. Bijzonder! En de spieren zullen onderhand goed getraind zijn.
    Hoop dat jullie een goede terugreis zullen hebben.
    Nelline, ma verheugt zich erop dat je terugkomt maar het gaat prima met haar!

Veel liefs vanuit een druilerig Nederland,
    Anouchka

• 18 December 2012 - 23:12

Henny En Wim:

Lieve Lies en Nelline, we hebben net alle verslagen gelezen. Echt schitterend om te lezen. Nog heel veel plezier en volop genieten hoor! Groetjes Wim en Henny

• 19 December 2012 - 18:02

E. Vreugdenhil:

Ha Ladies, Wat geniet ik van jullie reisverslag! Een feest van herkenning. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Nog veel plezier en een voorspoedige terugreis