Bolaven plateau - Reisverslag uit Champasak, Laos van Nelline Lies - WaarBenJij.nu Bolaven plateau - Reisverslag uit Champasak, Laos van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

Bolaven plateau

Door: Nelline en Lies

Blijf op de hoogte en volg Nelline

03 December 2012 | Laos, Champasak

Helaas konden we niet eerder een verhaal schrijven, omdat we halverwege waren in een verhaal toen de stroom uitviel en de computer leek te zijn bezweken onder de hitte. Nu zijn we in champassak en is de computer ook al een keer uitgevallen. Als het verhaal er uiteindelijk opstaat is het ons dus gelukt!!
Maar, we hebben een hoop te vertellen. Vandaag is onze route over het bolaven plateau geeindigd. En wat een prachtig onderdeel van de route was dat. Temparaturen die 10 graden kouder waren, veel watervallen, heel veel groen, koffieplantages en heel veel vriendelijke mensen. Al onze accomodaties lagen bij of aan een waterval. Tijdens een van de ritten hebben we echte koffie met warme melk gedronken bij Pon en Kon. Twee lieve dames die voor onze ogen de koffie gingen branden en vervolgens malen. Hoe vers kan je het hebben. Ze spraken geen word engels en voor elke vraag werd de nieuwzeelandse Sara gebeld. Die zal wel gek geworden zijn van ons!
In Tad Fane sliepen we met de waterval voor de deur en hebben we twee gigantische buien op ons dak gekregen. Gelukkig zaten we zelf al onder dat dak.We hebben ook nog in een echte boomhut geslapen.
We zijn ook heel stoer zelf een bush walk gaan doen en vervolgens gigantische verdwaald. Lies raakte enigszins in paniek en Nelline bleef natuurlijk supercool. Gelukkig vonden we de weg al snel weer terug.
Morgen gaan we een Khmer temple bezoeken en s’ middags gaan we naar een echte Spa, ja je leest het goed. Een Spa in Laos. Daar gaan we voor een oliemassage. Mmmm, kijken er nu al naar uit.
Tot de volgende keer.

• 03 December 2012 - 16:39

Astrid:

Hoi meiden, wat een mooie reis en de waterval, schitterend. Nog veel plezier en geniet er van.
    Groetjes Astrid de Klein

• 04 December 2012 - 10:14

Floor:

lieve lies en nelline,
    Wat leuk om te lezen en wat een prachtige foto's weer. Zo kan ik me echt een voorstelling maken van waar jullie zijn!
    Hoop dat jullie genoten hebben van de oliemassage, hmmm, klinkt goed.
    ik kijk nu al uit naar het volgende verslag!
    liefs
    floor

• 04 December 2012 - 14:40

Titia:

Er gaat niets boven de koffie uit de automaat bij LH. Wij zijn dus niet jaloers. Niet op het weer, niet op de omgeving, niet op de vriendelijke mensen. Ik ben blij dat ik aan het werk ben. Ik herhaal: niet jaloers.

• 04 December 2012 - 14:42

Titia:

....en wij hebben Frank. Wat wil je nog meer?

• 04 December 2012 - 16:40

Ellen:

Gaaf! Wij zijn ook bij de That Fane watervallen geweest. Hebben bij het guesthouse koffie gedronken.
    Vorig jaar ben ik ook in de spa in Champassak geweest. Franse eigenaresse? A3 heeft ook contact met haar gehad. Spa is nog 1000 bruggen te ver voor Khong. Als je daar bent snap je wel waarom. Geniet lekker verder.

• 22 November 2014 - 21:20

Jan Van Keulen:

Lies en Nelline, als ik jullie verhalen zo lees, hebben jullie het best naar jullie zin in Laos en omgeving. Ik vraag me af of jullie niet al eerder weer naar Laos willen gaan dan nu gepland staat. Maar, met plezierige spanning naar iets uitzien, geeft ook een lekkere kick.

Geniet maar lekker verder van al het goede en mooie dat op jullie pad komt.