Elke dag iets avontuurlijks doen - Reisverslag uit Sangkha, Thailand van Nelline Lies - WaarBenJij.nu Elke dag iets avontuurlijks doen - Reisverslag uit Sangkha, Thailand van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

Elke dag iets avontuurlijks doen

Door: Nelline en Lies

Blijf op de hoogte en volg Nelline

30 Januari 2016 | Thailand, Sangkha

Alsof deze reis nog niet genoeg avontuur is hebben we bedacht dat we elke dag één extrq avontuurlijk ding doen, bijvoorbeeld iets eten waarvan we niet precies weten wat het is of een weg inslaan waarvan we niet precies weten welke richting die op gaat. Het lukt niet elke dag, maar toch best vaak.

Vandaag (30/1) hebben we de grens van 1000 km fietsen bereikt. We hebben er drie weken opzitten en hebben nog 4 á 5 fietsdagen voor de boeg. Uiteindelijk komen we wel uit op zo’n 1300 km in totaal. Jullie krijgen dus echt waar voor je gesponsorde kilometers :-).

We zijn afgelopen week drie nachten in een plaatsje genaamd Ban Kruat gebleven. Deels om een beetje uit te rusten, maar ook om een dagtocht per fiets (zonder bepakking, heerlijk!!) te maken naar Prasat Muang Tam en Phanom Rung. Twee plaatsen waar nog oude Khmertempels staan. Prachtige, 1000 jaar oude architectuur. De rust en sereniteit die daar heerste was uitermate prettig. Er zijn in het gebied waar wij fietsen (Noordoost Thailand) heel weinig toeristen en ook hier was het extreem rustig. Je hebt dan alle tijd om alles op je gemak te bekijken.

Onderweg proberen we zoveel mogelijk bij kleine lokale tentjes te eten. Met wat handen- en voetenwerk krijgen we bijna altijd wat we graag willen. En belangstelling is er altijd voldoende. Allereerst worden we begroet met ‘ oehh, Falang’ (betekent buitenlander en stamt af van het woord Fransen), daarna een hoop gegniffel en vervolgens veel kijken. Zo waren we vandaag in het gezelschap van een hele jonge moeder met baby en drie jongetjes. Toen Nelline met ze op de foto wilde was het feest compleet.

Ook blijft het enthousiasme waarmee de mensen ons tegemoet treden tijdens het fietsen (duimen omhoog, zwaaien, toeteren etc) hartverwarmend en zeer motiverend. De hondjes doen bij tijd en wijle ook nog mee, maar die weten we door een slagbeweging met een stok, die we standaard op onze kaartenstandaard hebben liggen, aardig van ons af te houden. Ook best avontuurlijk :-).

Het volgende verslag komt waarschijnlijk vanuit Pakse, onze eindbestemming.

p.s. bedankt voor jullie reacties op het verslag, altijd leuk om iets van het thuisfront te horen!

• 30 Januari 2016 - 15:47

Cabrini:

Hoi Lies en Nelline,

Eindelijk heb ik eens de tijd genomen om jullie verslagen door te lezen. Wat een heerlijk avontuur zijn jullie begonnen. Ik lees met veel plezier daarover. En nu al 1000 km gereden, stoer hoor!
    Vandaag heb ik kennisgemaakt met Ian en Arme. Het was een geanimeerd gesprek. In de tuin is nog niet veel te doen en het weer is er ook niet naar met al die regen. Jullie huiskamer ziet er netjes, opgeruimd uit.

Groetjes, Cabrini

• 30 Januari 2016 - 16:17

Jo:

Ha meiden,
    Wat ontzettende leuke foto's ook. Als dat de weg is waar jullie op fietsen lijkt het me grandioos om daar doorheen te gaan met je huisje op de bagagedrager. Eigenlijk heb je bijna niets nodig, maar goed dat wisten jullie al, als geen ander.
    Liefs Jo

• 30 Januari 2016 - 21:54

Petra:

Wat een leuke verhalen om te lezen, een goede eindsprint toegewenst met veel geniet kilometers. Hier in Houten is dit jaar nu al meer dan 130 mm regen gevallen, heel veel de laatste 24 uur. Geniet van de zon, wij kruipen naar de lente toe. Hart grt Petra

• 31 Januari 2016 - 17:52

Henny:

Hoi allebei, wat zijn jullie aan het genieten zeg, super leuk!!! En al zoveel kilometers gefietst. Heel erg knap. Geniet nog van de laatste fietskilometers en ik ben benieuwd wat voor "out of the box" dingen jullie elke dag gaan doen/meemaken/proeven. Groetjes Henny