We zijn onderweg! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelline Lies - WaarBenJij.nu We zijn onderweg! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

We zijn onderweg!

Door: Nelline en Lies

Blijf op de hoogte en volg Nelline

10 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Na een bewogen laatste weekje in Bunnik zijn we door Ronald, Jo, Henny, Wim, Annet en Ernst uitgezwaaid op Schiphol.

Op de laatste nipper besloot de wasmachine er mee te stoppen, reparatie bleek niet meer mogelijk dus nog ff snel een nieuwe machine aangeschaft. De auto is afgeleverd bij een garage die hem voor ons gaat verkopen, het huis is spik en span (laatste actie zaterdagochtend vlak voor vertrek) en wij zijn bijna overspannen :-). Gelukkig hebben we drie jaar om uit te rusten……

Vooral het inpakken was een hele uitdaging. De ruimbagage mag niet meer dan 30 kg wegen, inclusief de fiets die al zo’n 22 kg weegt. Daarnaast laten we twee dozen van 9,9 kg iets later opsturen. Geen 10 kg want dan betaal je meteen het dubbele. Je zult begrijpen dat we honderdduizend keer op de weegschaal hebben gestaan. Een proces van inpakken, herpakken, wikken, wegen, wat moet echt mee, wat kunnen we toch wel missen.

Maar alles mocht mee en we hadden geen overgewicht (de bagage dan hé :-))

Met € 3.246,22 sponsorgeld (tot nu toe) in de pocket gaan we ons grote avontuur beginnen.

De vlucht viel reuze mee. Na 1,5 uur hebben we beiden een slaappil genomen en zijn we toch zo’n 5 uur onder zeil geweest.

De bagage inclusief onze fietsen is allemaal goed aangekomen en na 1, 5 uur hadden we alle onderdelen weer op de fietsen gemonteerd en konden we van start.

Het was 8.00 uur (Bangkok tijd) toen we uiteindelijk van het vliegveld vertrokken. De warmte viel als een warme deken over ons heen, maar gelukkig was het bewolkt. Voor de eerste 20 fietskilometers was dat heel fijn.

Ons eerste hotel (Sananwan Palace) is een kleine oase in de drukke stad Bangkok. Een redelijke kamer, een heerlijk zwembad, heel vriendelijk personeel. Kortom wat willen we nog meer.

Morgen fietsen we 55 kilometer verder, waar het hotel ook al geboekt is.

We zijn tot nu toe zeer tevreden!

• 10 Januari 2016 - 20:49

Jan Van Keulen:

Lies en Nelline, eindelijk is het zover. De kop is er af. De heenvlucht is voorbij en ook de eerste kilometers. Ik kan me voorstellen dat jullie even een zucht van verlichting hebben geslaakt. Even op adem komen en dan de 'grote oversteek'.
    Inspiratie hadden jullie al genoeg. Misschien volgt er nu soms wat transpiratie, maar dan zijn jullie ook inderdaad in Laos, jullie eindbestemming voor de komende periode.
    Geniet van jullie fietsreis en laat de rest voorlopig maar even voor wat die is.
    Wij zullen jullie 'op de voet' volgen.
    Met hartelijke groet,
    Petra en Jan

• 10 Januari 2016 - 20:58

Petra :

Geweldig dat jullie op pad zijn gegaan. En een mooi bedrag op zak. Heel veel goede kilometers en wij lezen lekker mee vanuit dit koude kikkerlandje.
    veel groeten,
    Petra Boon, Houten

• 11 Januari 2016 - 08:18

Marianne:

De kop is er af!Jullie zijn nu echt op pad.
    Geniet lekker van de fietstocht en laat alles (letterlijk!) achter jullie. Op naar jullie ieuwe leven.

Grtz

Marianne

• 11 Januari 2016 - 10:56

Carla:

Wat leuk die foto's! Ziet er goed uit allemaal. Voorlopig even heerlijk vakantie vieren en alles loslaten.
    Heel veel plezier en een fijne fietstocht.

Carla

• 11 Januari 2016 - 12:36

Anja Van Der Veen:

Geweldig dat jullie nu eindelijk de oversteek hebben gemaakt. Kan me voorstellen dat de laatste paar weken chaotisch waren, maar die kunnen jullie nu echt loslaten. Geniet van al het nieuwe en denk af en toe ook aan ons hier in de kou!
    Geniet van de fietstocht en heel veel plezier onderweg.

Anja