Afscheid van Pakse deel 2 - Reisverslag uit Ban Song Khon, Thailand van Nelline Lies - WaarBenJij.nu Afscheid van Pakse deel 2 - Reisverslag uit Ban Song Khon, Thailand van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

Afscheid van Pakse deel 2

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Nelline

08 Februari 2018 | Thailand, Ban Song Khon

Exact 2 jaar nadat we arriveerden in Pakse zijn we op 5 februari vertrokken richting Vientiane. Met een beetje pijn in ons hart, omdat we in Pakse zo’n fijne tijd hebben gehad. We gaan veel missen, te veel om allemaal op te noemen, maar het belangrijkste:
- het straatleven, elke ochtend en avond een openluchtvoorstelling vanaf ons balkon
- het wonen in het centrum, bijna alles op loopafstand en overal bekenden
- de veiligheid, nooit bang voor diefstal of andere nare dingen, alleen goed uitkijken voor rondscheurende scooters
- het geweldige vegetarische restaurant om de hoek en onze 4 favoriete koffietenten
En natuurlijke alle aardige en leuke mensen die we ontmoet hebben. Verder alle prachtige plekken waar we al dan niet met de fiets zijn geweest.

Maar gelukkig ook een paar dingen die we beslist niet gaan missen, dat maakt het afscheid weer iets minder erg:
- buurman Rochel, die vanaf 5 uur ’s ochtends de hele dag door ….
- de dagelijkse fikkies in de ochtend, liefst met veel plastic want dat brandt zo lekker
- het Für Elise gejengel van de vuilniswagen die altijd wel ergens rijdt met zo’n volume dat we bijna een protestgroep zijn begonnen.

De laatste weken waren emotioneel redelijk uitputtend. Behalve veel gedag zeggen moesten we natuurlijk ook inpakken en weggooien, zoals bij elke verhuizing. We hebben de buren blij gemaakt met alles wat we niet mee wilden of konden nemen, maar er bleef nog schokkend veel over. Gelukkig neemt iemand dat binnenkort met de auto mee.

Want wij zijn nu bezig aan onze verhuizing op de fiets. Inmiddels zijn we in een prachtig rustig deel van Thailand aangeland en over 2 weken gaan we vlakbij Vientiane weer Laos in met een nieuw jaarvisum. De eerste weken zullen we weer op zoek gaan naar goede winkels, markten, cappucino en vegetarisch eten. En op zoek naar nieuw vrijwilligerswerk, naast de Engelse lessen die alweer gepland staan en het werk voor de stichting wat op afstand gewoon doorgaat.

We hebben zin in dit nieuwe avontuur!

• 08 Februari 2018 - 14:10

Anouchka:

Lieve dames, “partir c’est mourir un peu” , jullie hebben daar een bijzondere tijd gehad! Op naar de nieuwe uitdaging. Dat zal weer nieuwe mooie ervaringen opleveren. Goeie reis en veel plezier. Liefs Anouchka

• 08 Februari 2018 - 16:37

Carla:

On the road again.... op naar nieuwe ervaringen.
    Veel succes en plezier!

• 08 Februari 2018 - 16:55

Jo:

Heel veel plezier nu lekker op de fiets. Geniet ervan en dan weer door !
    Liefs, Jo

• 08 Februari 2018 - 23:01

Annet:

Lieve Lies en Nelline, zet 'm op en inderdaad veel goeds om los te laten. Hopelijk brengt jullie fietstocht nieuwe energie. Van hier wat 'nieuwtjes' om niet naar uit te kijken en jullie ' tropenjaren' te verzachten: het is koud want onder nul, de dagen lengen heel erg langzaam en over een paar weken kan de tourfiets pas uit het vet...Alle goeds met de doorstart op jullie nieuwe plek. Annet

• 13 Februari 2018 - 11:07

Lilian:

Leuk om weer wat mee te mogen lezen. Geniet van de reis en jullie nieuwe plek, wat een prachtige herinneringen zijn jullie aan het maken!