in laos - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Nelline Lies - WaarBenJij.nu in laos - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Nelline Lies - WaarBenJij.nu

in laos

Door: lies en nelline

Blijf op de hoogte en volg Nelline

28 November 2012 | Laos, Pakxe

Na een heeeel rustig dagje gisteren zaten we vandaag al om 7 uur op de fiets richting de Laotiaanse grens. Het was nog heerlijk koel en na 25 km stevig doorfietsen even stoppen voor het visum. Ging moeiteloos, nou ja eerst loketje 5 die was eten en daarna 6 die het uitlegde en weer naar 5 voor een papier van meneer 6 etc. Uiteindelijk een stempel met een mooi vsum. Vervolgens alsmaar rechtdoor fietsen naar Pakse. Wel mooi, af en toe een huis, rijstvelden met grazende buffels en soort steppe landschap. Al om 12 uur in Pakse, een drukke plaats met veel guesthouses. En meer toeristen dan de afgelopen dagen. Na een lekkere douche lunchen met een echt stokbroodje voor Nelline en noodlesoep voor Lies (zie foto). Ook hier weer een beetje warm ;-)) Siesta onder de airco doet het dan goed. Morgen gaan we het Bolaven plateau op, de eerste echte klim van 38 km....Dus maar weer vroeg vertrekken!

p.s. de kabeltjes zaten toch in de tas, zal de hitte wel wezen.

• 28 November 2012 - 13:20

Mirjam:

Wat een lekker bordje soep! Wij eten van(film)avond bij Saigon, da's dus eigenlijk om de hoek. Geef ik jullie wederwaardigheden meteen even door. Meiden zet 'em op morgen; op dat plateau! XXX Mirrr

• 28 November 2012 - 13:47

Dana:

Leuk Nellie al die verhalen en foto's! Ik ben jaloers. Kus Dana

• 28 November 2012 - 14:36

Robb:

Beste dames,

Zo te lezen en te zien hebben jelui het prima voor elkaar!!

Succes met alles en een groet Robb.

• 30 November 2012 - 14:59

Linsey:

Gelukkig dat het kabeltje is terug gevonden :-). Foto's bij een reisverslag maakt het toch allemaal nét wat leuker! Benieuwd hoe de klim is gegaan... ook foto's van?

Heel veel plezier nog! En geniet van het warme weer.. hier was het vanochtend al weer krabben!

Groetjes Linsey

• 30 November 2012 - 18:44

Jo:

Ha lieve meiden,
    Ik denk aan jullie en ga nog even door met genieten en beleven daarro !
    groetjes, Jo

• 01 December 2012 - 10:08

Ronald:

wat ziet het er leuk uit en uitnodigend. Laat die fiets maar staan voor Jo en mij, We nemen ze wel over ;-)

Mooie foto's, keep them coming.

xx
    Ronald

• 01 December 2012 - 19:46

Adrie:

Wat vind je van Laos, zo als eerste indruk?
    Knap hoor, dat fietsen in de warmte!

• 01 December 2012 - 19:47

Adrie:

Jullie dagboek is al 270 keer bekeken! top!

• 04 December 2012 - 16:35

Ellen Vruegdenhil:

Ging het goed bergopwaarts? Is het Bolavenplateau jungle-achtig? Niet antwoorden, ik hoor het wel als jullie terug zijn.